Ayın Soruları

Yazan : Editor | Yayınlanma tarihi: Eki 03 2007 | Kategori: Makaleler

Fizik öğretmenlerimizden Vahit Altuntaşın gönderdiği soruyu ayın sorusu olarak burada yayınlıyoruz. Sayın üyelerimizden isteyenler çözümlerini buraya yada email ile bize göndererek yayınlayabilirler.
Formül yayınları 11. sınıf Fizik Test2 soru 15
ayinsorusuekim.jpg

M toprak tarafından gönderilen çözümü düzenleyip buraya koyuyoruz.Aynı zamanda bu arkadaşın fizikogretmeni.com sitesinden çözülmesi için ricada bulunduğu sorularda aşağıdadır.Yardımcı olmak isteyen arkadaşlar çözümlerini buraya gönderebilirler.a
mtoprak tarafından gönderilen çözüm

sorular.zip

32 Responses to “Ayın Soruları”

  1. on 03 Eki 2007 at 11:23 am yilmaz_orenc said …

    Bir arkadaş için yaptıüım benzewr sorunun çözümünü dün yapmıştım.V=40 m/sn ve eğik atış ta aynı seviyeye düşüyordu.
    bu soruda benzer şekilde çözülebilir.fırsat bulursam bu değerler için çözümünü vereceğim.

    http://img48.imageshack.us/img48/6414/cozum1bs1.jpg

  2. on 03 Eki 2007 at 4:37 pm hilmi_isik said …

    h=3k=100.sin(37+37).t/2

    4k=100.cos(37+37).t cos(a+b)=cosa.cosb-sina.sinb

  3. on 03 Eki 2007 at 11:20 pm cengka said …

    [url=http://img70.imageshack.us/my.php?image=4545454le1.jpg][img=http://img70.imageshack.us/img70/3605/4545454le1.th.jpg][/url]
    cevap:315 m

  4. on 03 Eki 2007 at 11:23 pm cengka said …

    http://img70.imageshack.us/my.php?image=4545454le1.jpg

  5. on 04 Eki 2007 at 9:35 am gulsum said …

    eğik düzlemi zemin olarak düşünürsek,cisim eğik atış yapar
    tu=2voy/g=2.60/10=12s de düşer.x=vox.tu=80.12=960m
    sin37=h/960 ise h=576m olur

  6. on 04 Eki 2007 at 7:24 pm yilmaz_orenc said …

    ayrıntılı cözümü burada
    cevap=315 m

    http://img158.imageshack.us/img158/1253/cozumuw6.jpg

  7. on 05 Eki 2007 at 7:08 am erkan kantar said …

    eğik düzlemi zemin olarak düşünürsek,
    cisim eğik atış yapar
    tu=2voy/g=2.60/10=12s de düşer.
    x=vox.tu=80.12=960m
    sin37=h/960 ise h=576m olur

  8. on 05 Eki 2007 at 1:00 pm klncx said …

    selam,
    buyrun sorunun çözümü,
    h=Voy.t-1/2.g.t2 ise h=100.sin(2.37).t-5.t2
    h=96.t-5.t2olur diğer taraftan,
    tan37=3/4=h/x ve
    x=100.cos(2.37)t den
    x=100.(16/25-9/25).t …..x=28t olur

    yukarıdan h=3.x/4 ….. h=28.t.3/4…..h=21.t olur
    bu sonuç yukarıda h ta yerine konulursa

    21.t=100.(2.sin37.cos37).t-5.t2
    5.t2-75.t=0
    t2-15.t=0…………….t=15 sn

    h=315m bulunur
    Sin2a=2sina.cosa Cos2a=(cosa)2-(sina)2

  9. on 05 Eki 2007 at 2:31 pm yilmaz_orenc said …

    buda öğrencimin çözümü .
    farklı şekilde çözümü..

    http://img509.imageshack.us/img509/8273/ogrencimincozumuza6.jpg

  10. on 07 Eki 2007 at 1:31 am hilmi_isik said …

    çözümde yanlış bir nokta bulamadım ancak bende doğru bi mantıkla değerleri h=44.1 L=53.5 buldum garip… çözümü yolunu daha önce yazmıştım.

  11. on 07 Eki 2007 at 12:42 pm doruk018 said …

    arkadaşlar ben 11. sınıf öğrencisiyim bana internetten fizik konularını anlatabilecek arkadaşlar varsa bu msn yi kayıt etsin doruk018@hotmail.com

  12. on 08 Eki 2007 at 1:59 am Avci said …

    Sayın m. toprak, konunun başında ilk cevabı veren kişi imiş. Yolladığı çözümün hemen altında da buraya sorduğu soruları eklemiş. “Sorular.zip”. Bugün bu 3 soruya baktım. Kendimce sonuçlar buldum.
    1. 3 newton
    2. C şıkkı
    3. yok (şimdi bu son soruyu soruyu yanlış okuduğumu fark ettim. Tekrar çözeceğim.)

    ama cevapları belliyse kontrol etmek isterim. İlgilenen var mı?

  13. on 08 Eki 2007 at 4:36 am mtoprak said …

    Tüm arkadaşlarıma kolay gelsin. böyle bir nokta da buluşmak inanın beni çok mutlu ediyor. hep beraber branşımızda çabalamak inanın daha da heyecanlı kılıyor bu işi. evet ben bir kaç soru vermiştim. isterseniz onların cevab anahtarını vereyim. 1.sorunun cevabı : b şıkkı 2.sorunun cevabı a şıkkı 3.sorunun cevabı d şıkkı şimdiden herkese kolay gelsin

  14. on 08 Eki 2007 at 12:10 pm yilmaz_orenc said …

    1. sorunun cevabı 3 çıkıyor c şıkkı olmalı..

    tekrar kontol etmek lazım..

  15. on 08 Eki 2007 at 3:11 pm mtoprak said …

    sevgili arkadaşlar 3 ü nasıl bulduğunuzuda yazabilirmisiniz. belki kitap ta verilen şık yanlıl kitap eski fem fizik öss-öys hazırlık dinamik test 10. soru 6 buna benzer bir soru daha var değerleri farklı olmasına rağmen onunda cevabı 2 çıkıyor…

  16. on 08 Eki 2007 at 7:13 pm vale said …

    Teşekkürler arkadaşlar buraya sizlerde sorularınızı gönderirseniz paylaşarak kendimizi geliştirebiliriz.
    Bende bu soruyu çözmüştüm buna benzer bir kaç soruda formül yayınları 11. sınıf fizik ders kitabında bulunmaktadır.

  17. on 09 Eki 2007 at 9:47 pm Avci said …

    tamam. Önceki cevapları yazarken çözüm yaptığım kağıt yanımda değildi. Hatırımda kaldığını yazmıştım. Ben de,
    1. B (2N)
    2. -
    3. D (519 cm^3)

    buldum. Yani 2. yi aynen çıkaramdım. ama bulduğum sonuca değer verip verilen cevaplarla karşılaştırınca A oluyor. Ama aynı şekilde bulmakta zorlanıyorum. Trigonometrik dönüşüm hesaplarında çok zayıfım. Merak etmiyor da değilim. Şu 2nci nin aynısını çıkaran varsa bir zahmet göndersin.

  18. on 09 Eki 2007 at 10:07 pm mtoprak said …

    avci kardeşim eline salık yalnız nasıl yaptığını bizimle paylaşırsan daha güzel olur. 2. soruyoda yaklaşık değerini yazabilirsin

  19. on 10 Eki 2007 at 12:14 am Avci said …

    1. Öncelikle alttaki kütlenin üsttekini çektiğinden emin oldum. Bu da ipsiz net kuvvetlerden anlaşılıyor(garanticiyim). O halde ivmeleri de ortak.

    alttaki:

    mgsin30-fs-t=ma

    (40/2)-2-T=4a -> 18-T=4a

    üstteki:

    T+mgsin30-fs=ma

    T+(20/2)-4=2a -> T+6=4a

    bu ikisi taraf tarafa oranlanırsa “a” gider. T=2 N buluruz.

    2. Bu çözümü ekrana yazmak beni çok yıldırıyor. Ama deneyeyim.
    düzlemin açısı: a (şekilde “delta”)
    vektörle düzlemin açısı: b (şekilde “teta”) olsunlar. Bunların toplamı
    c=a+b desek, …

    vallahi çok zor geldi. Üzgünüm. Bildik formüllerle işlemler. Sonuçta,

    Tan a = 1/2 tan c oluyor. Şimdi a=30 olsa, tan30= 1/karekök(3) olur.

    Geri kalan işlemleri foto olarak aktarmayı deneyeceğim. İnşallah beceririm.
    Eğer aktarabilirsem, çıkan sonuç 30 derece için tan b(istenen değer) nin değeri 1/karekök(5)
    oluyor ki bu da şıklardan a=30 ile denediğimizde a şıkkına uyuyor.

    Ben bunu çözüm diye kabul etmiyorum. Sadece sıkılınca başka taraftan daldım. Halen çözüm isteyen bir soru. Ama şu anda bende yok.

    3. Soruluşuna göre ebatlar, 13×13x15. Altta bir sıra 2cm lik küplerden 2×6 = 12cm yer kaplasa 1cm. boş kalır. Diğer kenar da aynı.
    Yukarı doğru 2×7=14 cm olur ki, bu da 15cm den 1 cm eksik. O halde elimizdeki küpçüklerin toplam boyutları 12×12x14 cm olmalı.

    Suyun hacmi = Kabın hacmi - Küçküklerin hacmi
    = (13×13x15)-(12×12x14)
    = 519

  20. on 10 Eki 2007 at 12:37 am Avci said …

    Hmm resimi çektim ama maalesef işe yaramayacak gibi. Üzgünüm. Zaten mühim olan sonucun tamamen aynı olması…

    yukarıdaki görünmezse,

    http://img228.imageshack.us/img228/9724/1010070108ln0.th.jpg

  21. on 10 Eki 2007 at 12:38 am Avci said …

    Yukarıdaki thumbnail olanı imiş :P

    http://img228.imageshack.us/img228/9724/1010070108ln0.jpg

  22. on 10 Eki 2007 at 4:58 pm mtoprak said …

    avci kardeşim 3. soruda piramitin hacmini 13×13x15 almışsın ama piramitin hacim formülünde 1/3 olması gerekiyor

  23. on 11 Eki 2007 at 6:16 am Avci said …

    3-Taban alanı 169 cm2, yüksekliği 15 cm olan kare prizmanın içine kenar uzunluğu 2 cm olan küplerden konulmak isteniyor. Buna göre, kalan boşluk su ile doldurulursa kap en fazla kaç cm3 su alabilir?

    A) 201 B)308 C) 412 D) 519 E) 550

    soru doğru mu?

  24. on 11 Eki 2007 at 8:38 am gulsum said …

    1)m1gsin30-T-f1=4a (1)
    m2gsin30-T-f2=2a ( 2) ise a=4 (1)de yerine koyulursa T=2N olur.
    2)ahmet bayram urlu çözümüdür.eğik düzlemin uzunluğuna l dersek teta=a alfa=b diyelim tan b=?
    lsina=V0^2 sin^2(a+b)\2g t=Vosina+b\g
    lcosa=Vocos(a+b).Vosin(a+b)\g=Vo^2cos(a+b)sin(a+b)\g
    oranlarsak tana=sin(a+b)\2cos(a+b)=2tana=tan(a+b)=tana+tanb\1-tana.tanb ise 2tana-2tan^2.tanb=tanb+tana ise tanb=tana\2tan^2a+1 gerekli trigonometrik işşşşlemden sonra sin2a\3-cos2a=tanb
    3)önce kaç küp aldığını bulalım.enine6,boyuna6,yüksekliğe,7 taneküp sığar.buda6.6.7=252küp
    boşluk hacim=kare priz.hac-küplerhacmi
    =169*15-252*(2)^3
    =2535-2016=519cm^3

  25. on 11 Eki 2007 at 8:32 pm Avci said …

    Sayın gulsum,

    İkinci soruda sorun olan GEREKLİ TRİGONOMETRİK İŞLEMLER dir. Eğer onu yapabilsek aynen bulabiliriz. Sonuç ve ondan evvelki ikinci eşitlik arasında hayli işlem var. Yani bana göre… Aslında bu sabaha karşı mailimi attıktan sonra çözmeye başladım ve bıraktım. Henüz tekrar bakamadım, Ramazan falan. Bir hayli işlem yaptım.Ama az kaldı gibi. Soru bence, fizikten çok matematik sorusu.

    selamlar

  26. on 12 Eki 2007 at 12:25 am Avci said …

    tamam buldum.

    http://img213.imageshack.us/my.php?image=1210070112ur5.jpg

    biraz kötü görünüyor, biliyorum. İsteyen olursa yarın daha iyisini sağlayabilirim(Dijital fotograf makinasıyla). Ama sanırım oldukça görünüyor.

    selamlar

  27. on 14 Eki 2007 at 7:34 pm gulsum said …

    sayın avcı benim sorunum siteye, sorunun cevabını yazıcı da tarattıktan sonra nasıl göndereceğimdi.yazmak ta yorucu geldi.dediğiniz gibi trigometri. soruyu eşim çözmüş çok önceden.bana aktarmak kaldı.herkese iyi bayramlar

  28. on 15 Eki 2007 at 3:16 pm hilmi_isik said …

    üçüncü soru bomba olmuş hiç görmedim öle bi soru

  29. on 15 Eki 2007 at 3:57 pm hilmi_isik said …

    sayın toprak 3.sorunun cevabı yanlış hatta soru yanlış diyebilrim cvp a göre 40 tane o da tam değer değil ki okısımda hatalı zaten küp alıyor halbuki sırf en alt tabandan 36 tanesi var üst üste sayarsak ki ben saydım benzerlikle taban uzunluklarını teker teker bulup ordaki küp sayısını hesapladım top 110 tane küp alıyor hatalı olabilirim ama kontrolleride yaptım yanlış yok tartışabiliriz .. saygılar

  30. on 15 Eki 2007 at 7:16 pm hilmi_isik said …

    1.sorunun cevabı da yanlış fs 4n iken t=2n olursa cisim durgun demektir… cvp =12n gülsümde t ile fs yi toplamış ve yanlış bulmuş

  31. on 07 Kas 2007 at 8:01 pm vale said …

    buraya resimleri nasıl ekleyebiliyoruz . sorularımız iletmemiz için bir e mail adresi verseniz de oraya iletsek sayın editörümüz. ekim ayı bitti biraz değişik şeylerle uğraşsak diyorum. göndermek istediklerimi gönderemiyorum nasıl yapacam.

  32. on 07 Kas 2007 at 8:09 pm vale said …

    Bakın yukarda “sayın avcı benim sorunum siteye, sorunun cevabını yazıcı da tarattıktan sonra nasıl göndereceğimdi.yazmak ta yorucu geldi” gibi bir ifade var soruyu göndermekte zorlanılıyor bu dikkate alınmalı .Resim ekleme işleri hakkında genel bilgi verirseniz iyi olur. Bilgi paylaştıkça anlamlı olur.

Leave a Reply

You must be logged in to post a comment.

Link to Trackback | Link to RSS Feed for comments on this post